مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: آن دسته از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که واجد شرایط هستند و برای آنها پیامک واریز وجه ارسال شده اگر نسبت به تامین آورده اولیه اقدام نکنند نفراتی از اولویت‌های بعدی جایگزین آنها خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۷۱۹۲۰

متقاضیان نهضت ملی مسکن مبلغ اولیه را سریعتر تهیه کنند. آورده اولیه نهضت ملی مسکن چقدر است؟ سهمیه استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن چند واحد مسکونی است؟ چه مقدار زمین برای تاکنون برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تهیه شده است؟ میزان تسهیلات بانکی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن چقدر است؟

به گزارش جام جم آنلاین، خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سهمیه استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن، سالیانه ۱۵۵ هزار واحد است که هیچ مشکلی در بخش زمین نداریم. زمین برای دو سال آینده تامین شده و تا چهار سال آینده هم تامین خواهد شد.

وی افزود: تا حدود ۴۵ روز قبل در حال بررسی مسائل مربوط به زمین در کارگروه و کمیسیون بودیم که این مرحله به اتمام رسیده است. هم‌اکنون مشغول تهیه طرح‌ها و مشاور هستیم. در بعضی مناطق پیمانکاران وارد فعالیت شده‌اند. در برخی نقاط هم زمین در اختیار پیمانکاران قرار گرفته که به زودی کارهای اجرایی شروع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره آن دسته از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان تهران که تکلیفشان مشخص نشده است گفت: به تمام کسانی که واجد شرایط شناخته شده‌اند پیامک داده‌ایم تا نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کنند. اگر آورده را به‌موقع واریز نکنند نفراتی از اولویت‌های بعدی جایگزین آنها می‌شوند.

محبت‌خواه تصریح کرد: اگر کسی واجد شرایط است و برای او پیامک ارسال نشده موضوع را از طریق سایت پیگیری کند. چنان‌چه نتیجه نگرفت به اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه برود.

وی درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌ های نهضت ملی مسکن در استان تهران گفت: پروژه‌ها خوب پیش می‌رود. بیش از ۴۰ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده که به زودی چندین پروژه دیگر به این رقم افزوده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در استان تهران به هر تعداد که متقاضی داشته باشیم واحدهای نهضت ملی مسکن احداث می‌کنیم. تا کنون ۹۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که پالایش آنها تقریبا در حال اتمام است. ثبت نام جدید هم به زودی انجام می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجانده است. حدود ۵.۴ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند. طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی از روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ ثبت نام مجدد آغاز می‌شود. نام‌نویسی در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام خواهد شد.

تاکنون ۵۰۷ هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و ۲۹۰ هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند. با ۹۱ هزار نفر نیز عقد قرارداد شده و در واقع قسطهای اول تسهیلات را دریافت کرده‌اند. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.

آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن به ۱۸ هزار میلیارد رسید

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام افزایش آورده مردم برای ساخت مسکن به ۱۸ هزار میلیارد تومان، گفت: ۱۹ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن از محل آورده متقاضیان و تسهیلات دولتی واریز شد.

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، «محمود شایان» درباره وضعیت افتتاح حساب، واریز وجه و پرداخت تسهیلات به سازندگان طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون ۵۲۳ هزار و ۲۵۱ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در بانک افتتاح حساب کردند که میزان آورده متقاضیان به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از جمع آورده متقاضیان تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده و مابقی نیز نزد بانک است تا بنا به درخواست دستگاه‌های متولی به سازندگان پرداخت شود.

به گفته شایان، از محل تسهیلات نیز تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان پرداخت شده است.

متقاضیان نهضت ملی مسکن بخوانند | آخرین وضعیت پروژه‌ های نهضت ملی مسکن در استان تهران

مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد: تعداد ۳۰۲ هزار و ۷۱۶ واحد به بانک برای انعقاد قرار داد معرفی شده که از این تعداد، ۹۵ هزار و ۵۷۶ واحد قراردادهایشان منعقد شده است و مبلغ تسهیلات منعقد شده ۳۲ هزار میلیارد تومان است.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت افتتاح حساب، واریز وجه و پرداخت تسهیلات به سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵۲۳ هزار و ۲۵۱ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در بانک افتتاح حساب کردند که میزان آورده متقاضیان ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از جمع آورده متقاضیان تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده و مابقی نیز نزد بانک است تا بنا به درخواست دستگاه‌های متولی به سازندگان پرداخت شود.

به گفته شایان، از محل تسهیلات نیز تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد: تعداد ۳۰۲ هزار و ۷۱۶ واحد به بانک برای انعقاد قرار داد معرفی شده که از این تعداد، ۹۵ هزار و ۵۷۶ واحد قراردادهایشان منعقد شده است و مبلغ تسهیلات منعقد شده ۳۲ هزار میلیارد تومان است.

رقم آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن افزایش یافت

تسنیم نوشت: در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی آبان‌ماه سال گذشته با اشاره به برنامه ساخت ۴میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن (قانون جهش تولید مسکن) گفته بود: بانک‌های عامل وام ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی قانون جهش تولید مسکن را که مصوبه شورای پول و اعتبار را دارد بر اساس سود شورای مذکور که ۱۸ درصد است، تقسیط می‌کنند.

محمودزاده با تاکید بر این‌که مابه‌التفاوت این سود توسط صندوق ملی مسکن پرداخت می‌شود در پاسخ به این پرسش که مابه‌التفاوت چه‌میزانی است، ابراز کرد: این مابه‌التفاوت برای گروه‌های مختلف، متفاوت است. طی هفته آینده (هفته چهارم آبان‌ماه سال ۱۴۰۰) در رابطه با جدول مابه‌التفاوت سود تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با اعلام این‌که سود این تسهیلات برای دهک‌های یک تا ۳ بالغ بر ۵ درصد است، گفت: برای دهک‌های درآمدی دیگر بر اساس توان پرداخت و توان مالی تنظیم شده است.

محمودزاده تصریح کرد: آورده اولیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های اول تا سوم درآمدی ۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و برای سایر دهک‌ها هم مانند قبل این آورده ۴۰ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: این پول برای ثبت‌نام اولیه است و مابه‌التفاوت بین تسهیلات و قیمت تمام‌شده طی ۵ مرحله که در قرارداد می‌آید از متقاضیان دریافت می‌شود.

به گزارش تسنیم، با توجه به اظهارات محمودزاده آورده سایر دهک‌ها در ۵ مرحله حدود ۲۰۰ میلیون تومان است. این در حالی است که برخی متقاضیان تایید شده نهضت ملی مسکن در تماس با خبرگزاری تسنیم از افزایش آورده خود در طرح مذکور خبر دادند.

بر این اساس طبق اعلام شرکت عمران شهر جدید پرند متقاضیان باید طی ۸ مرحله ۳۲۰ میلیون تومان آورده خود را واریز کنند. به عبارت دیگر متقاضیان باید هر مرحله ۴۰ میلیون تومان به حساب مسدود شده خود نزد بانک مسکن واریز کنند. طبق اعلام شرکت عمران پرند، مبلغ آورده متقاضیان "علی‌الحساب" است، یعنی احتمال افزایش آن در آینده وجود دارد.

به گزارش تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار و ۴۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در چیتگر با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد زمین ۴ میلیون مسکن نهضت ملی شناسایی شده است، گفته بود: امروز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت مسکن ملی آماده بارگذاری است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد این طرح در دست اجراست، افزود: بر اساس توافق‌های به عمل آمده با بنیاد مسکن، ستاد اجرایی امام و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به ترتیب ۱۰۰ هزار، ۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن ساخته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن قابل پیش‌بینی نیست، گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت نهضت ملی مسکن افزایش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها